Usuwanie folii z samochodu. Jak się do tego zabrać i nie popełnić błędu?

Usuwanie folii Bling Factory

Nakładanie bezbarwnej folii ochronnej na samochód to jeden z najpopularniejszych sposobów na dbanie o długotrwałość i jakość lakieru. Metoda ta posiada naprawdę ogrom zalet, nie tylko podnoszących jakość samego lakieru, ale również poprawiających jego wygląd. Jednak z czasem możemy stwierdzić, iż chcemy wypróbować inne metody ochronne, jak np. powłoki ceramiczne. W takiej sytuacji należy usunąć folię z samochodu. Jak jednak zrobić to w sposób poprawny i bezpieczny? W poniższym artykule odpowiemy na te wątpliwości!

Dlaczego warto wybrać folię ochronną?

Obecnie folie ochronne są uznawane za najlepszy system ochronny na lakier samochodowy. Opinie te zawdzięczają przede wszystkim swojej niebywałej odporności oraz wysokiemu poziomowi ochrony, jaki oferują. Z czego wynikają wymienione cechy folii ochronnych? Oczywiście z ich licznych właściwości, które czynią je tak wyjątkowym produktem!

Dodatkowa warstwa na lakierze w postaci folii ochronnej sprawia, że twój samochód zyskuje pełną ochronę przed różnego rodzaju zarysowaniami czy odpryskami, które mogą powstać w czasie codziennej jazdy. Najczęściej mamy z nimi styczność na parkingach oraz przy szybkiej jeździe, kiedy przód auta ulega piaskowaniu. Folie ochronne PPF skutecznie ochronią karoserię przed tego typu uszkodzeniami. Dodatkowo wszelkie rysy znikną również z samej folii, dzięki jej zdolnościom samoregenerującym. Pod wpływem ciepła (słonecznego lub tego, panującego w garażu) rysy samoistnie znikają. Jest to nieoceniona cecha wysokiej jakości folii ochronnej marki XPEL.

Warto także zwrócić uwagę na sam proces nakładania folii ochronnej w studiu Bling Factory. W swoim asortymencie posiadamy dedykowane wzorniki aż do 99% samochodów, które zostają wycinane na ploterze. Dzięki temu unikamy cięcia folii na lakierze. Sama folia jest całkowicie przezroczysta, co sprawia, że kolor lakieru pozostaje bez zmian.

Folię ochronną możemy stosować w różnych wariantach, w zależności od potrzeb oraz tego, jak eksploatujemy samochód. Pierwszy sposób to zabezpieczenie najbardziej podstawowe, obejmujące ochronę przedniego zderzaka, reflektorów, lusterek, a także maski i błotnika do 1/3 wysokości. Drugi wariant zabezpiecza cały przód samochodu, czyli przedni zderzak, reflektory, maskę, błotniki oraz lusterka. Możesz także zdecydować się na zabezpieczenie wszystkich elementów karoserii, dzięki czemu cały twój samochód zostanie ochroniony przed zarysowaniami. Ostatni z wariantów oferuje ochronienie pojedynczych elementów, które w twoim aucie najbardziej tego potrzebują.

Decyzja o usunięciu folii

Jeżeli folia, którą obecnie masz nałożoną na samochodzie jest w złym stanie, być może na twoje auto został nałożony produkt złej jakości. W takim wypadku lepiej zdecydować się na usunięcie starej i nałożenie nowej  folii od renomowanego producenta, jakim jest XPEL. Wówczas  zdecyduj się także na usługę nałożenia folii ochronnych od profesjonalnego studia auto detailingowego, jakim jest Bling Factory. Nim jednak przejdziemy do zabezpieczenia samochodu nową folią należy w bezpieczny sposób usunąć starą folię.

Jak usunąć folię z samochodu?

Usuwanie folii nie jest prostym zadaniem, dlatego przede wszystkim pragniemy zalecić ci wybranie się do profesjonalnego studia, które wykona dla ciebie tę usługę. Podczas procesu usuwania możesz naprawdę uszkodzić lakier, co narazi cię na dodatkowe koszty renowacji.

Jeżeli jednak zdecydujesz się na samodzielne usunięcie foli warto wiedzieć, jak zrobić to bezpiecznie. Można zastosować trzy metody: termiczną, chemiczną oraz mechaniczną. Sposób termiczny będzie najbezpieczniejszym z nich, jest także najczęściej polecaną metodą. Usuwanie termiczne rozpoczynamy  od  ogrzania folii, aby jej usuwanie było maksymalnie bezpieczne oraz łatwiejsze. Warto do tego zadania wykorzystać parownicę. Jeżeli usuwasz folię w ciepły, letni dzień dodatkowe ogrzewanie może okazać się zbędne.

Usuwanie folii rozpoczynamy od jej krawędzi. Ogrzej wybrany fragment, a następnie podważ go raklą do folii lub palcem. Gdy trzymasz już część folii, podnieś ją i pociągnij w swoją stronę, zachowując kąt około 45 stopni. Wymiary kąta są w tym przypadku bardzo istotne, ponieważ dzięki niemu nie pozostawisz pozostałości kleju na lakierze. Jeżeli jednak zdarzy się tak, że na karoserii pozostanie klej, wówczas usuń go tylko i wyłącznie za pomocą specjalnego preparatu do usuwania kleju.